25e big data MKB-Café: The Best Of MKB-cafes
Een bijeenkomst waar naast het BDVC 3 sprekers komen vertellen wat de resultaten van hands-on sessies voor het MKB in het Big Data Value Center Wisselweg 33 1314 CB Almere, waar gewerkt wordt aan concrete toepassingen van Big Data.
Voor het MKB organiseert het Big Data Value Center weer een MKB-Café op 15 december 2016 van 15.00 - 18.00 uur. Omdat het deze keer de 25ste keer is dat we MKB-Cafe omganiseren, kijken we terug met 'The Best Of' en geven we een inzicht in de activiteiten die BDVC gaat opzetten in 2017 rondom het Commit2Data-programma.
Het programma:
Inloop is vanaf 14.30 uur.
15.00 uur
Welkom en Introductie – Henk Weyschedé, BDVC
15.15 uur
Commit2Data-programma 2017 - Jan Wester, TNO
15.35 uur The Best Off, een serie korte presentatie door MKB-partners van BDVC
16.15 Korte Pauze
16.25 uur TNO - Freek Bomhof - Ervaringen uit Handson-sessies met MKB-bedrijven
16.45 uur - 4e Brainstorm: Wat kan het Big Data Value Center voor u en uw MKB-klanten betekenen? – Hans van Bragt, BDVC
Rond 17:00 uur sluiten wij zoals gebruikelijk af met een netwerkborrel.
Heeft u nu al een concrete vraag over Big Data of bent u tegen een Big Data uitdaging aangelopen bij uw klanten of in uw bedrijfsvoering, mail ons uw vraag. Tijdens de bijeenkomst zullen wij uw vragen beantwoorden.
Na afloop van deze bijeenkomst heeft u kennis gemaakt met de kansen en mogelijkheden van hoe het MKB aan de slag kan met Big Data. U heeft inzicht gekregen in een innovatieve aanpak hoe u waardevolle meerwaarde voor uw bedrijf of klanten van uw bedrijf kunt creëren.
Inschrijven
Via dit aanmeldformulier kunnen u en collega ondernemers uit uw netwerk zich inschrijven. Dit kan tot en met 14 december. Wees er tijdig bij, gelet op eerdere sessies verwachten we veel belangstelling en de inschrijving sluit bij 50 deelnemers.
De waarde van Big Data
Data levert (meer)waarde op wanneer je er slimme dingen mee kunt doen. Big Data is een nieuwe natuurlijke hulpbron geworden, die we met behulp van geavanceerde analytische software en visualisatie kunnen interpreteren om te komen tot een slimmere wereld met talrijke kansen om daar geld mee te verdienen. Niet alleen voor grote bedrijven maar vooral ook voor het MKB. Het gaat om kennis, kunde en kassa. Met de inzet van analyse en visualisatie van Big Data is het mogelijk patronen in data bloot te leggen, combinaties te maken die op individueel niveau niet mogelijk zijn, campagnes te analyseren etc. Big Data geeft inzicht in vragen vanuit de markt, leidt tot het ontdekken van nieuwe waardevolle producten, optimalisatie van dienstverlening en geeft inzichten in de eigen doelgroepen. Hoe kunnen organisaties snel reageren op signalen uit de markt? Hoe verhoog je klantloyaliteit? Hoe speel je snel in op behoeften van klanten?
De toepassingen van Big Data zijn grenzeloos en eindeloos.
Locatie: Big Data Value Center, Wisselweg 33 1314 CB Almere
Contact:Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. - gsm 06-53642168