Big data helpt gemeenten bij vraag-gestuurde dienstverlening
Nu al kunnen burgers en ondernemers allerlei overheidszaken digitaal afhandelen. Het kabinet wil dat u in 2017 al uw zaken met de overheid online kunt regelen. Een verschuiving die veel impact heeft op de dagelijkse gang van zaken voor veel gemeenten. Men is immers niet gewend om te werken met vraag-gestuurde dienstverlening. Portefeuillehouders en ambtelijke verantwoordelijken hebben mogelijk dan ook tal van vragen. Waar begin je als gemeente? Wat is nodig voor een vraag-gestuurde dienstverlening? Hoe geef je vorm aan tools als profiling, predictive analytics, social media monitoring, omni-channel klantcontact, een semantisch web en process mining die je nodig hebt bij het inrichten van een vraag-gestuurde dienstverlening? Het Big Data Value Center ondersteunt gemeenten bij dit proces. Door het bundelen van al deze kennis met onze partners en netwerken zijn wij in staat om dit soort big data vraagstukken om te zetten naar handelbare data en zo effectievere diensten en producten uit de organisatie te halen.
(Online) dienstverlening verbeteren met big data
Wij helpen gemeenten bij ontwerpen van hun unieke ‘ecosysteem’ van databronnen. Wij zorgen dat alle data van burgers en ondernemingen wordt gekoppeld en op een handzame manier toepasbaar wordt gemaakt voor alle betrokken medewerkers. Veel van deze gegevens zijn zelfs op wijk- of postcodeniveau beschikbaar. Door vervolgens aan al deze data de juiste correlaties te verbinden en de juiste vragen te stellen, zijn gemeenten in staat hun (online) dienstverlening te verbeteren.
Benieuwd hoe het Big Data Value Center uw gemeente kan ondersteunen bij de overgang naar een vraag-gestuurde dienstverlening? Neem dan nu contact met ons op voor meer informatie of een vrijblijvend gesprek. Het team van het Big Data Value Center staat voor u klaar!