Elke dag verzamelt u – soms ongemerkt – veel gegevens. Bijvoorbeeld over uw klanten: wat en wanneer kopen zij, wat is hun zoek- en bestelgedrag? Maar ook over uw product of dienst en over uw bedrijfsprocessen. Wat doet u met deze gegevens?
Gegevens worden pas relevant als u ze kunt omzetten naar kennis waarmee u kosten kunt verlagen, gedrag van klanten kunt voorspellen en kwaliteit van producten en diensten kunt verbeteren. Data-analyse wordt steeds eenvoudiger en meer bereikbaar, ook voor het MKB. Steeds meer partijen stellen hun data vrij beschikbaar voor anderen. Ook deze ‘open data’ bieden kansen.
Wilt u verkennen wat u kunt doen om uw bedrijf te laten profiteren van gegevens? Kom dan naar de bijeenkomst en ontdek wat uw groeikansen zijn met Big Data.
Agenda
14.00 - 14.30 Inloop
14.30 - 14.35 Opening door dagvoorzitter Jos Borsboom
14.35 - 15.00 Introductie: Wat is Big data, wat kunt u ermee? Welke businesskansen zijn er? - Jacob van de Vis (KvK)
15.00 - 15.20 Big data in de praktijk: o.a. hoe kun je met Big Data de winnaar van de Voice of Holland voorspellen
Ervaringen van één van de volgende bedrijven: Elastique, Bart Robben en/of Tradecloud Tonnis de Boer, Lone Rooftop, Marcel Lamers of SendCloud Rob van den Heuvel
15.20 - 15.35 Pauze
15.35 - 15.45 Uitleg stappenplan Big Data en uitleg werkwijze interactief deel door Jacob van de Vis
15.45 - 16.30 Interactief deel: aan de hand van een inspirerende case van een bedrijf doorlopen we het stappenplan
16.30 - 16.35 Resume door de dagvoorzitter
16.35 - 17.30 Netwerkborrel
Aanmelden via deze link
Beeld en Geluid, Media Parkboulevard 1, 1217 WE Hilversum
Onderdeel van de Dutch Media Week, Gemeente Hilversum, EBU, KvK en Big Data Value Center