Eric van Tol 256
19e big data MKB-Café: MKB-cases uitgewerkt en in beeld
Speciaal voor het MKB organiseert het Big Data Value Center weer een MKB-Café op

donderdag 17 december 2015 - 15.00 - 18.00 uur

Een bijeenkomst waar naast het BDVC 3 sprekers komen vertellen wat de resultaten van hands-on sessies voor het MKB in het Big Data Value Center Wisselweg 33 1314 CB Almere, waar gewerkt wordt aan concrete toepassingen van Big Data.

Het programma:

Inloop is vanaf 14.30 uur.

15.00 uur
Welkom en Introductie – Henk Weyschedé, EDBA

15.15 uur
SIDN - Maarten Wullink: 'Hoe kunnen we 
ENTRADA, ons 'big data'-platform inzetten bij het opsporen van botnet-besmettingen'? 

15.35 uur
eRemote - Ashley Pietersen: 'Small Data versus Big Data: Een zoektocht naar de meewaarde, mogelijkheden, beperkingen, realisatie en potientiele valkuilen bij het online koppelen van een of meerdere enkelvoudige datasets van klanten van de eRemote dienst ( small data ) aan externe data.'

15.55 uur
GEA Data - Patrick Swart / Michel Blauw: 'Creatief met Data - Kun je met Big Data een Best Seller voorspellen'

16.15 Korte Pauze

16.25 uur 
TNO - Freek Bomhof - Ervaringen uit Handson-sessies met MKB-bedrijven

16.45 uur - 3e Brainstorm: Wat kan het Big Data Value Center voor u en uw MKB-klanten betekenen? – Hans van Bragt, BDVC

MKB Café kleinRond 17:00 uur sluiten wij zoals gebruikelijk af met een netwerkborrel.

Heeft u nu al een concrete vraag over Big Data of bent u tegen een Big Data uitdaging aangelopen bij uw klanten of in uw bedrijfsvoering, mail ons uw vraag. Tijdens de bijeenkomst zullen wij uw vragen beantwoorden.

Na afloop van deze bijeenkomst heeft u kennis gemaakt met de kansen en mogelijkheden van hoe het MKB aan de slag kan met Big Data. U heeft inzicht gekregen in een innovatieve aanpak hoe u waardevolle meerwaarde voor uw bedrijf of klanten van uw bedrijf kunt creëren.

Inschrijven
Via dit aanmeldformulier kunnen u en collega ondernemers uit uw netwerk zich inschrijven. Dit kan tot en met 16 december. Wees er tijdig bij, gelet op eerdere sessies verwachten we veel belangstelling en de inschrijving sluit bij 50 deelnemers.

De waarde van Big Data
Data levert (meer)waarde op wanneer je er slimme dingen mee kunt doen. Big Data is een nieuwe natuurlijke hulpbron geworden, die we met behulp van geavanceerde analytische software en visualisatie kunnen interpreteren om te komen tot een slimmere wereld met talrijke kansen om daar geld mee te verdienen. Niet alleen voor grote bedrijven maar vooral ook voor het MKB. Het gaat om kennis, kunde en kassa. Met de inzet van analyse en visualisatie van Big Data is het mogelijk patronen in data bloot te leggen, combinaties te maken die op individueel niveau niet mogelijk zijn, campagnes te analyseren etc. Big Data geeft inzicht in vragen vanuit de markt, leidt tot het ontdekken van nieuwe waardevolle producten, optimalisatie van dienstverlening en geeft inzichten in de eigen doelgroepen. Hoe kunnen organisaties snel reageren op signalen uit de markt? Hoe verhoog je klantloyaliteit? Hoe speel je snel in op behoeften van klanten?

De toepassingen van Big Data zijn grenzeloos en eindeloos.

Locatie: Big Data Value Center, Wisselweg 33 1314 CB Almere
Contact:Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. - gsm 06-53642168

Bron
:
BDVC
Gepubliceerd
:
8 december 2015
Auteur
:
Vivian Vijn