Sfeerverslag Big Data Café 3 juli

4 juli 2014

Op 3 juli vond het Big Data Café plaats in het Big Data Value Center in Almere. Het Thema was: Big Data in de Retail.

De middag begon met een update van Alwin Sixma over Big Data en het Big Data Value Center. Met tekeningen en afbeeldingen gaf Alwin duidelijke voorbeelden van Big Data toepassingen.

CEE platform en presentatie van de CEE AppMKB Cafe Big Data

Na Alwin was de vloer voor Babak Monfared van Endeavour Media met de presentatie van het CEE Platform en de CEE App. CEE platform is het eerste all-in-one mobiele marketing platform toegespitst op mobile tagging. Babak liet zien dat in een korte tijd een online campagne kan worden opgezet en live uitgerold.

Data driven marketing met social WIFI hotspots

De volgende presentatie was van Jeffrey van der Eijk van Xomnia. Jeffrey vertelde ons hoe retailers door gebruik te maken van het platform PRDCT daadwerkelijk naar de klant te kunnen luisteren en relevant en persoonlijk met de klant te communiceren, proactief te handelen en voorspellingen te doen naar het gedrag van de klant. Het concept social WIFI hotspots is de motor om Data driven marketing mogelijk te maken.

Het beter functioneren van winkels, winkelcentra en binnensteden

Peter Nieland van Locatus was de laatste spreker deze middag. Zijn presentatie ging over het nut, noodzaak van concrete toepassingsmogelijkheden van Big Data in winkels en winkelgebieden. Met meer verschillende databronnen, maar minder risico in de Retail. Peter gaf duidelijke voorbeelden hoe je Big Data in kunt zetten voor het beter functioneren van winkels, winkelcentra en binnensteden.

De middag werd zoals gebruikelijk afgesloten met een gezellige netwerkborrel. Houd onze agenda in de gaten voor het volgende Big Data Café.