Big Data Factory

De Big Data Factory is de benaming van de experimenteer- en uitvoeringsdiensten van het Big Data Value Center. Onze aanpak is gericht op het gehele proces van waardecreatie: van idee via ontwikkeling tot en met implementatie. In de Factory gaat u samen met een geselecteerd team van ervaren specialisten (A-Team) aan de slag met uw en andere datasets.

De resultaten uit een traject kan worden geïmplementeerd in:
1. Het optimaliseren van het proces;
2. Het optimaliseren van een businesscase;
3. Het ontwikkelen van nieuwe businesscases.

De Big Data Factory bestaat uit een aantal stappen. Het is mogelijk om steeds een stapje terug te doen, op het moment dat dit zinvol of noodzakelijk is voor het resultaat.

In het Big Data Value Center komen bedrijven en organisaties om (samen) te leren, te ontdekken en te ervaren hoe je meer waarde uit de data van je bedrijf/organisatie kan creëren. Met waarde wordt expliciet geld, welzijn en duurzaamheid bedoeld. U krijgt een antwoord op de vraag hoe geld te verdienen met data door letterlijk te experimenteren, te leren en door data van externen te koppelen aan uw data. Dat kan maatschappelijke waarde zijn: het oplossen van een maatschappelijk probleem of een bijdrage aan een duurzame economische groei. En het kan welzijnswaarde zijn: de toepassing draagt bij aan de kwaliteit van leven.

Het Big Data Value Center levert diensten waarmee u in staat wordt gesteld gebruik te maken van state of the art kennis, ervaring instrumenten en specialisten. Wij brengen: specialisten, data, tools, netwerk, toegang tot venture capital.

Stap 1 Big Data Factory: 

Data Value Challenge: Ideation & Provable Concept

De Data Value Challenge is de eerste stap uit de Big Data Factory; ideation. De Data Value Challenge is een kort cyclisch traject dat bestaat uit 5 stappen die in 5 dagdelen worden doorlopen:

1. Intake en scoping vraag
2. Brainstorm oplossingsrichtingen
3. Vaststelling en design
4. Ontwerp Provable Concept*
5. Presentatie door test

*Het resultaat van de Data Value Challenge is een Provable Concept: een inspirerend idee dat realiseerbaar is.

Als de ideeën uit de Ideationfase waardevol bevonden zijn, gaat het team aan de slag met een Proof of Concept: een concept dat tijdens de duur van het traject getoetst is aan de praktijk. In de loop van het traject krijgen de bedachte oplossingen vorm. Ze kunnen echter ook worden bijgesteld, worden verdiept of zelfs geschrapt en er kunnen zelfs nieuwe oplossingen worden bedacht.

We bieden uw organisatie nieuwe werkende en onderbouwde instrumenten aan en kunnen indien gewenst helpen bij implementatie of overdacht aan een outsourcing partner.

Geïnteresseerd?

Bent u geïnteresseerd om bij ons in het BDVC het Big Data Factory-traject te doorlopen? Of heeft u een vraag? Neem dan vrijblijvend contact op met Alwin Sixma, coördinator van het Big Data Value Center:

E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.